Αυτοματισμοί KNX Εστίαση Ξενοδοχειακά Νέα

H εξέλιξη των ξενοδοχειακών μονάδων.

Ο νέος ορισμός της πολυτέλειας.

«Έξυπνα» δωμάτια, «καθαρές» τεχνολογίες, ανέσεις που προσαρμόζονται στον πελάτη. 

Η ανάγκη να προσφέρουν τα ξενοδοχεία μια ξεχωριστή εμπειρία διαμονής στους πελάτες τους έχει ανεβάσει τον πήχη στην προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών ξενοδοχειακού εξοπλισμού, σε ό,τι αφορά τόσο την ποιότητα όσο και την καινοτομία, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις που διαμορφώνονται στη φιλοξενία και στην εστίαση. Η εποχή που το mini bar θεωρούνταν πολυτέλεια έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Τον λόγο έχει πια το «έξυπνο» ξενοδοχειακό δωμάτιο, εξοπλισμένο με υψηλής τεχνολογίας συστήματα ψυχαγωγίας, κλιματισμού, ασφάλειας και εξοικονόμησης ενέργειας. Από τα κρεβάτια μαζικής παραγωγής έχουμε περάσει στα εξειδικευμένα συστήματα ύπνου (υποαλλεργικά και αεριζόμενα στρώματα, από φυσικά υλικά, κ.λπ.), με τη δυνατότητα ακόμα και ατομικής επιλογής μαξιλαριού μέσα από μια μεγάλη προσφερόμενη γκάμα. Τον θερμοσίφωνα έχουν διαδεχτεί υψηλής τεχνολογίας κεντρικά συστήματα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης και κλιματισμού, με έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος, ενώ οι μπουφέδες «διεθνούς κουζίνας» έχουν δώσει πια τη θέση τους στα εξατομικευμένα και ειδικά (π.χ. για αλλεργικούς) μενού, στα θεματικά εστιατόρια, στις τοπικές νοστιμιές και στην υγιεινή διατροφή.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες εξελίξεις στον χώρο της αρχιτεκτονικής και της διακόσμησης πρώτα αποτυπώνονται στον ξενοδοχειακό σχεδιασμό και έπειτα διαχέονται στην ευρεία κατανάλωση. «Κάθε καινοτομία που ενσωματώνεται σε ένα ξενοδοχείο έχει ως τελικό αποτέλεσμα την ενδυνάμωση του brand της μονάδας», υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Ιωάννης Μαντάς, διευθυντής Εταιρικών Λύσεων της LG Electronics Hellas, κατά την ομιλία του στο 16ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ, που πραγματοποιήθηκε στις αρχές της περασμένης εβδομάδας. Δίνοντας το στίγμα των τάσεων του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, τόνισε ότι, σε ό,τι αφορά τη διασκέδαση και τον κλιματισμό, πρέπει να δίνεται προτεραιότητα στην αξιοποίηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης, στη μείωση του κόστους κατανάλωσης ενέργειας, στις παραμετροποιημένες λύσεις για τις ξεχωριστές ανάγκες κάθε καταλύματος και στις φιλικές προς το περιβάλλον εφαρμογές.

Οι βασικότερες τάσεις στον ξενοδοχειακό εξοπλισμό συνοψίζονται σε τέσσερις κατηγορίες:

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ: Απαραίτητη προϋπόθεση στην επιλογή προμηθειών και εξοπλισμού ενός ξενοδοχείου είναι η διασφάλιση της προσωπικής υγείας και ασφάλειας του πελάτη. Σε διαφορετική περίπτωση, η εικόνα του ξενοδοχείου μπορεί να δεχτεί σοβαρό πλήγμα. Εκτός από την προσεκτική και συστηματική καθαριότητα όλων ανεξαιρέτως των χώρων του ξενοδοχείου, σημασία έχει η σωστή επιλογή υλικών και συσκευών, τόσο εντός του δωματίου και των κοινόχρηστων χώρων όσο και στα επισιτιστικά τμήματα (εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες). Άλλωστε οι πιστοποιήσεις ασφάλειας και υγιεινής αποτελούν πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία ενός ξενοδοχείου.

ΑΕΙΦΟΡΙΑ: Η διεθνής τάση για μείωση των εκπομπών αερίων επιβάλλει στα ξενοδοχεία την εφαρμογή αειφόρων πρακτικών, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και σε όλο το φάσμα των προϊόντων ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Το 2017 έχει οριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού έτος Αειφορίας στον Τουρισμό, καταδεικνύοντας με σαφήνεια τις προτεραιότητες που πρέπει να θέσει η βιομηχανία της φιλοξενίας.
Όπως τόνισε στο 16ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ η Aurora Dawn Reinke, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Astrapto, εταιρείας παροχής υπηρεσιών αειφορίας και εταιρικής υπευθυνότητας στον τουριστικό κλάδο, σημείο αφετηρίας για όλους τους ξενοδόχους είναι η εκπαίδευση του προσωπικού τους. Δική τους ευθύνη είναι επίσης η διερεύνηση των λύσεων που προσφέρει η αγορά, ενώ σημαντικό εργαλείο στα χέρια τους μπορούν να αποτελέσουν οι εκπαιδευτικές δράσεις και συνέργειες που αναπτύσσουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: Το μέλλον των καταλυμάτων είναι το «έξυπνο ξενοδοχείο». Τα ξενοδοχειακά δωμάτια, οι κρατήσεις, η κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών εντός του καταλύματος θα χαρακτηρίζονται από τεχνολογικές καινοτομίες, γεγονός που τελικά θα κάνει τη διαμονή του επισκέπτη πιο άνετη. Έτσι, τα Integrated Room Automation Systems (IRAS) έχουν ως αποτέλεσμα τόσο την εξοικονόμηση ενέργειας όσο και την καλύτερη οργάνωση και διαχείριση των λειτουργιών του δωματίου. Τα συστήματα μαγειρέματος και ψύξης τροφίμων που προσφέρουν εξοικονόμηση ενέργειας, εργατοωρών και περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, τα «έξυπνα» συστήματα κρατήσεων (που παρέχουν σειρά δεδομένων αξιοποιήσιμων για στατιστικές αναλύσεις) και τα προϊόντα θερμοπροστασίας, αδιαβροχοποίσης και καθαρισμού, που σχεδιάζονται βάσει νανοτεχνολογίας (όπως της NanoPhos, nanophos.com), είναι μερικά ακόμη παραδείγματα του τι μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία στον τομέα της φιλοξενίας.

ΥΨΗΛΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ: Κάθε εποχή έχει τη δική της αισθητική και τα ξενοδοχεία οφείλουν να την ενσωματώνουν άμεσα, καθώς αυτή αποτελεί καθοριστικό στοιχείο της «προσωπικότητάς» τους. Οι πελάτες ενστικτωδώς συνδέουν το ντιζάιν με την αντίληψή τους για το τι πραγματικά είναι ένα ξενοδοχείο, αν τους ταιριάζει και αν εκφράζει τον τρόπο ζωής τους. Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός αξιώσεων δεν αποτελεί πλέον αποκλειστικό χαρακτηριστικό των boutique ξενοδοχείων. Είτε πρόκειται για μια υπερπολυτελή μονάδα είτε για μια μικρομεσαία, οι ταξιδιώτες περιμένουν να αισθάνονται ωραία σε αυτήν όταν την επιλέγουν για τη διαμονή τους. Επιπλέον, το concept της υψηλής αισθητικής, εκτός από τους χώρους, τα έπιπλα και τη διακόσμηση ενός ξενοδοχείου, επεκτείνεται και σε ό,τι υπάρχει μέσα σε αυτό – από τις πετσέτες και τα σεντόνια μέχρι τα φλιτζάνια του καφέ και τα προϊόντα περιποίησης στο μπάνιο.

Πηγή: Η Καθημερινή